Sunday, September 12, 2010

Kenduri raya

Dari raya 1 hingga ketiga, aku pergi ke rumah saudara. Aduh.. sungguh penatnya.Esok pula balik ke sekolah. Moga diriku tabah,,menghadapi semua ini. Kuatkanlah hatiku ya Allah. Tidak semena-mena, aku berjumpa dengan rakan sekolah menengah. Sikapnya, masih seperti dahulu, peramah dan sentiasa tersenyum apabila berjumpa dengan orang.

Badannya juga, dah semakin naik. :), wah kamu dah jadi bos yeee..usikku padanya. Dia hanya tersenyum mendengar usikanku. Kini dia dah kerja dengan kerajaan dan lebih senior daripadaku. Dia juga telah punya kereta sendiri. Dengar-dengar, dia juga telah membeli tanah di daerah tempatnya bekerja. Wah, punya wawasan tersendiri rakanku ini. Aku berdoa semoga dia menemui jodohnya di sekitar kawasannya, :).

kekadang, gembira juga apabila terserempak dengan kawan lama ni. Dapat berkongi cerita lalu. :), Terima kasih juga buat auntie dan uncle yang sudi memberikan aku duit raya. Syukur Alhamdulillah, Terharunya juga saya apabila ada pakcik ( bapa kawan ) memanggil saya cikgu.
Wah, ;), sejuk hati mendengar kalimat ini. Mudah-mudahan, aku dapat menjadi guru yang terbaik dan berkualiti Insya Allah.