Sunday, September 5, 2010

Hidup ini sungguh saspen :)

Kehidupan adalah kurnia daripada yang Maha Esa. Tiada siapa yang tahu kesudahannya. Ajal, Maut, dan Jodoh sudah ditentukan oleh yang Maha Kuasa. Tuhan pentadbir seluruh alam.
Kehidupan adalah singat, oleh itu hargailah dengan sebaiknya. Binalah kejayaan dalam diri agar dapat membantu insan lain. Kehidupan tidak bermakna andai tidak digunakan dengan sebaik-baiknya. Hiduplah seadanya, jangan memandang yang lebih tinggi kelak akan mengecewakan dirimu. Namun pandanglah orang di bawahmu agar hidupmu terasa lebih bermakna dan disyukuri.

Kehidupan ini suatu misteri. Tiada siapa yang tahu bila dirinya akan dijemput oleh Allah SWT. Tiada siapa yang tahu jodohnya dengan siapa, semuanya sudah ditakdirkan yang Maha Esa. Apa yang penting, bersedialah untuk menghadapinya semuanya. Kuatkan semangat dalamhidup ini. Beramalah sepuasnya, agar menjadi bekalan di akhirat nanti. Namun pastikan ikhlas sentiasa membaluti amalanmu itu agar ianya tidak sia-sia.

Kehidupan..ku harapkan agar dapat mengenaliMU dengan lebih rapat. MencintaiMU sedalamnya, MerinduiMU selalu,walau dimana ku berada. Moga cintaku padaMU sentiasa mekar dihati ini. Moga ku dapat buktikan cintaku padaMU suatu hari nanti. Insya Allah.