Friday, January 15, 2010

Packing barang

Aku dan kawan-kawanku sibuk berkemas barang nak pindah rumah. 18 hb ni,bermulalah episod perjuangan kami sebagai guru pelatih. Selama 12 minggu kami akan berjuang dan menjalani praktikum. Semoga kami semua berjaya di arena ini.
Wah, banyaknya barang kita kata sahabatku yon, iyalah. Jawabku. Harap-harap boleh muatlah dalam bas mini tu, kalau tak terpaksalah ulang  alik. Tambangnya pun, bukannya murah. Sekali jalan mencecah Rm 80. Nasib baiklah kami berenam,bolehlah save budget. Macamanalah nak kurangkan barang ni, payah betul nak bawa. Macam setahun dok kat rumah ni, Sudah berkotak-kotak barang nak dibawa. Itulah lumrah kehidupan seorang pelajar, hidup berpindah randah menuntut ilmu. Kepada Tuan Rumah di sini, diucapkan ribuan terima kasih atas segala jasa dan bantuan yang telah diberikan. Semoga perjalanan kami selamat pergi dan selamat kembali.

Alhamdulillah,akhirnya kami sampai ke tempat yang dituju.Walaupun, cuaca tidak berapa elok iaitu hujan renyai-renyai. Kami dapat rumah sewa di atas kedai. Alhamdulillah, rumah sewanya besar ada 3 bilik dan sangat selesa buat kami berlapan. Walauapapun, dari segi keselamatan amatlah kurang. Oleh itu,kami kena berhati-hati setiap masa. Tambahan pula orang yang tinggal di sekeliling kebanyakan adalah orang asing. Kerapkali terjadinya pencerobohan,  dan ragut di kawasan ini. Semoga kami sentiasa berhati-hati dan berwaspada.