Sunday, January 3, 2010

Macam-macam terjadi

Macam-macam terjadi
Ya Allah
Lindungi aku dari segala kejahatan
Peliharalah aku dari keburukan

Macam-macam terjadi
Sembunyi atau terang-terangan
Aku tak punya kuasa untuk menghalang
Hanya Engkau yang lebih kuat

Macam-macam terjadi
Kutitipkan doa
Hanya itu yang mampu aku lakukan
Siapalah aku berbanding Engkau
Yang Maha Berkuasa

Macam-macam terjadi
Ya Allah SWT..
Lindungi aku
Lindungilah sahabat-sahabatku..
Semoga jalan ini sentiasa diredhaiMu

Macam-macam terjadi
Ya Allah..
Berilah kami petunjuk
Terangilah hati kami
Mudahkanlah hati kami mengetahui hakikat sebenar

Macam-macam terjadi
Ya Allah
Bimbinglah kami
Moga selamat di dunia dan akhirat
Kerana dari Engkau kami datang dan Dari Engkau kami kan kembali
Amin ya rabbal aalamin.....

( Muhasabah dari cerita kawan )