Sunday, January 24, 2010

Laptopku terbang ke KL

Aduhai... sedihnya rasa hati ini apabila berjauhan dengan laptop kesayanganku. Laptopku terpaksa di hantar ke KL kerana beterinya tidak berfungsi. Aku ingatkan boleh siap sehari dua, dan pusatnya pun dekat-dekat sahaja, nyata sekali jangkaan ku meleset sama sekali. Sementara warranty masih ada aku menghantarnya ke kedai tempat aku beli. Namun aku masih dalam proses pertimbangan sama ada ambil balik, ataupun biarkan di hantar ke KL. Jika aku hantar, aku tak punya alat untuk menaip kerja-kerjaku. Takkanlah, aku nak pinjam kat kengkawan, lagipun diorang pun nak guna jugak. Moga aku dapat buat keputusan yang terbaik, dalam apa juga tindakan yang aku lakukan. Walaubagaimanapun, aku akan buat keputusan yang terbaik.... hantar atau tidak laptopku ke KL?????

Alhamdulillah, akhirnya aku redha atas apa yang terjadi. Aku pasrah apa yang berlaku. Aku biarkan laptopku terbang ke kl. Rupanya di sebalik sesuatu yang berlaku ada hikmahnya.

Alhamdulillah akhirnya pada hari ini, 27 hb 2 laptopku akhirnya sampai ke sabah. Sudah hampir sebulan lebih, aku menunggu kedatangannya. Nasib baiklah, Fatimah iren, sahabatku yang baik hati sudi meminjamkan laptopnya kepadaku. Syukur Alhamdulilah atas segala nikmat kurniaannya kepadaku. Betapa gembiranya,hatiku atas pemberian nikmat ini.Insya Allah, akan aku gunakan laptop ku ini untuk mendapatkan keredhanNya. Amin ya rabbal alamin.