Saturday, March 19, 2011

Cinta ku?

Ungkapkan cinta terlalu suci untuk dilafaz, hanya insan yang berani, punya keyakinan , dan menghayati kalimah itu dapat membuktikannya. Bagiku, cinta itu terlalu luas.
Sudah banyak kali aku jatuh cinta, namun ku pendamkan segalanya ^_^.

Biarkan semua itu, semoga semua apa yang aku lalui dapat menjadi pengajaran dalam hidup ini. Ku yakin dengan kata ibuku, jodohku kan tiba juga bila tiba waktunya. Ku tetap sabar menanti. Insya Allah.

Sementara menunggu jodohku,, ku pastikan agar dapat menyiapkan diri segala ilmu. Insya Allah.
Ya Allah, berilah kelapangan dan ketenangan hati ini untuk melupakan insan-insan yang pernah singgah di hati ini. Jauhkanlah bayangkan mereka dalam mindaku. Ya Allah kepadamu jualah aku berharap. Ya Allah.... tenangkanlah kehidupan ku sekarang. Berilah aku hidayah untuk menghargai kedua orang tuaku, keluargaku, sahabat-sahabatku, nikmat sihat dan iman yang Engkau berikan padaku.

Ya Allah, jauhkanlah aku dari gangguan manusia yang tidak aku senangi, ampunkanlah dosaku, sesungguhnya engkau Maha mengetahui. Ya Allah, aku memohon CintaMU dan Cinta Orang-Orang yang mencintaiMU...Amin