Tuesday, March 22, 2011

Baiki akhlakmu

Pengajaran yang saya dapati pada hari ini, sempena mesyuarat PIBG tadi ada bapa murid yang menegur tentang kerja yang diberikan oleh guru terhadap murid terutamanya berkaitan dengan kerja rumah.

Terima Kasih atas teguran itu, kerana sememangnya manusia ini sering leka. Dengan itu saya akan perbaiki mutu kerja saya di dalam kelas. Insya Allah, murid yang dididik seharusnya difahami dengan mendalam dan perlu melihat kemampuan mereka untuk menyiapkan kerja yang diberikan.

Saya perlu mempunyai sikap yang optimis dan logik untuk berkomunikasi dengan sesiapa sahaja. Pastikan tidak bersikap keakuan, namun perlu lembut dan humble kepada semua orang.

Saya akan cuba menjaga akhlak walau di mana berada. Ya Allah, ampunkanlah segala dosa zahir dan batinku atas kesalahan yang tidak aku sedari ini.