Friday, February 11, 2011

Bicara rasa hati

Hujung minggu aku habiskan masa memerap di rumah. Tiada apa2 aktiviti yang dilakukan. Belajar memandu? Aku masih lagi tertunggu-tunggu panggilan daripada tutorku. Harap2 semuanya berjalan dengan lancar.

Entahlah.. tak tahu apa nak kata tentang hidup ini. Sekejap diri sangat bersemangat, sekejap down pula. Kenapa ye. Sebabnya aku tidak istiqomah kot. Terasa kosong jiwa ini. Kosong segala - galanya. Mungkinkah ingin mencari teman atau mengharap seseorang. Tetapi entahlah, memang sukar sangat ditafsirkan perasaan ini.

Keluarga? Ya memang aku sangat sayangkan mereka. Buktinya.. ya memberi bantuan kewangan yang diperlukan oleh mereka. Entah apa lagi yang perlu aku lakukan agar hidupku sentiasa bersemanagat setiap hari untuk mengharungi kehidupan ini.

Rindu pada sahabat? Ya, salah satunya, aku rindukan memori lama semasa berukhwah dengan mereka, semangatku tak pernah pudar lantaran bersama - sama dengan mereka. Kini, mereka punya kehidupan masing - masing. Semoga mereka sentiasa bahagia dengan kehidupan sendiri.

Mengharap dan menunggu pada si Dia?
Entahlah kekadang terdetik juga, namun hati ini sukar dijangka sering berubah - ubah. Namun hakikatnya, itu realitinya. Tetapi apakan daya, segalanya aku serahkan keada yang Maha Esa.
Kini aku akan berusaha untuk melupakannya.

Iffah Najihah...... teruskan perjuangan dalam hidup mu. Hargai apa yang kau miliki sekarang, keluarga, kerjaya, kebebasan, kesempatan. Penuhilah hari - harimu dengan perkara yang bermanfaat. Bebaskan jiwamu dari perkara yang tak pasti. Semoga hari - hari yang kau lalui akan lebih bermakna. Tambahkanlah ilmu di dadamu, kelak kau pasti tersenyum puas dengan apa yang kau lakukan. Ciptalah kejayaan dalam dirimu. Masih banyak ilmu yang belum kau terokai, masih banyak tempat kau belum jelajahi, masih banyak tempat kau belum selami. Jangan hanya di tempat itu.... Bebaskanlah jiwa dan fkiranmu dari belenggu kemurungan, Insya Allah......................A m i n.