Saturday, February 5, 2011

Jerawat oh jerawat

Wah...bestnya andai wajah ini halus mulus tak ade benjol2 kat muka. Bila terlihatkan orang yang tak de cacat cela kat muka, hati ini mula merintih. Keyakinanku mula berkurang. Begitu besar pengaruh jerawat ini kepada ku.

Namun, Allah itu Maha Mengetahui, Maha Adil terhadap hamba - hambanya. Bila aku terpandangkan orang yang lebih teruk jerawatnya daripada aku ataupun terdapat tanda lahir pada muka yang boleh mencacatkan rupa paras, aku sangat - sangat bersyukur kerana hanya sedikit sahaja jerawat yang terdapat pada muka berbanding dengan yang lain. Semoga hati ini akan selalu dan sentiasa bersyukur kepada Ilahi.

Insya Allah, semoga tahun ini 2011 aku dapat menjaga kesihatan dengan lebih baik agar jerawat akan hilang pada muka. Aku juga akan cuba untuk membersihkan hati dan jiwa agar hati akan tenang selalu.

Redhalah Iffah, Syukurilah atas segala pemberian Tuhan kepadamu, sesungguhnya setiap insan yang diciptakan oleh Allah Swt terdapat kelebihan yang tersendiri.