Saturday, August 13, 2011

Sesuatu tentang cinta..

Ya Allah,sesungguhnya Engkau jugalah yang memberi kekuatan kepadaku. Syukur Alhamdulillah atas segala nikmat yang Engkau berikan kepadaku.....

Sudah sekian lama aku secret admire kat seorang ini. Hanya Allah sahaja yang tahu betapa peritnya rasa di hati apabila mengingati dan merindui seseorang. Lantas ku mohon pada ilahi untuk diberi petunjuk.

Sahabatku memperkenalkan aku kepada seseorang. Bermulalah solat istiqorah ku. Dugaan datang apabila perlukah aku menjalikan perhubungan dengannya.Sedangkan dalam hati aku masih teringat kat secret admire ini. Aku tidak mahu berkawan dengan teman baru ini kerana tidak mahu menduakan rasa hati ini. Namun segalanya terungai apabila uncleku ingin memperkenalkan aku dengan seseorang pula.

Konflik hati terjadi apabila secret admire, kenalan sahabat dan kenalan uncle bermain di jiwa. Hanya Allah SWT yang mengetahui perasaanku pada ketika itu. Lantas ku Mohon pada Ilahi untuk diberi kekuatan agar dapat meluahkan rasa kepada secret admire

Pada suatu hari, setelah selesai solat istiqorah aku mulalah berfb dengan secret admire ini. Perasaanku hanya Tuhan sahaja yang tahu. Rupa -rupanya selama ini cuma aku sahaja yang teringatkan kepadanya. Si dia hanya menganggapku sebagai sahabat sahaja. Syukurlah segala kekusutan hati keresahan hati selama ini sudah terlerai. Sekurang - kurangnya aku tahu bahawasanya dia tidak punya apa - apa perasaan terhadapku. Semoga A---- mendapat jodoh yang sesuai untuknya. Amin.....

huh........ lega rasanya apabila kita dapat meluahkan rasa seseorang. Semoga rahsia ini akan disimpan olehnya..

Kini, hanya tinggal 2 pilihan.. perlukah aku mengenal kenalan uncleku atau meneruskan hubungan dengan kenalan sahabatku ini.................................. Konflik terus bermula lagi. Lantas ku terus berusaha memohon petunjuk Ilahi. Tibalah masa............

Akhirnya, ku putuskan untuk tidak berkenalan dengan kenalan uncleku... kerana berat hati ku rasakan.Biarlah, cukuplah seorang ini yang bertakhta di hati. Kerana ku tahu, Insya Allah, matlamatnya seiring dengan matlamatku.....

3 minggu berkenalan dengannya serba sedikit aku mengenali peribadinya. Namun, hatiku berkonflik lagi, perlukah aku berkenalan dengannya untuk jangka masa yang lama. Sedangkan belum punya ikatan yang sah. Lantas ku cari maklumat tentang couple. Syukur Alhamdulillah aku menjumpainya.

Aku akhirnya memutuskan hubungan dengannya sehinggalah kursusnya selesai. Aku tidak mahu hanya kerana perkenalan yang lama memyebabkan banyak wang, masa, tenaga, sia - sia terbuang begitu sahaja. Aku mahu, andai serius dalam suatu perhubungan buktikan dengan tindakan. Mantapkan ilmu, iman di dada agar dapat melayari bahtere rumahtangga.

Kini, aku hanya bertawakal kepadaNYA. Andai S------ ---- adalah jodohku, Engkau satukanlah hati ini pada masa yang sesuai. Engkau mudahkanlah segala urusan penyatuan hati ini. Sesungguhnya Engkulah Tuhan kami, pemilik hakiki cinta ini.

Amin - Amin - Amin Ya Rabbal Alamin................

Biarlah masa yang menentukan segalanya..... 8, 9, 10, 11, 12, 1......... WALLAHUALAM