Tuesday, March 2, 2010

Setiap kesusahan pasti ada kesenangan

Hatiku benar-benar gembira apabila aku memperolehi semula laptopku setelah berpisah lebih dari sebulan kerana baterinya tidak dapat dikesan. Hanya Tuhan sahaja yang tahu perasaan senang hatiku tatkala menerima laptop ini. Printerku pula akan ku minta dari tempat kawanku yang juga mengalami masalah, ink hitam tidak kuar-kuar. Hari ini aku amat gembira juga kerana aku sudah mempunyai printer yang boleh mengscan dokument. Aku berusaha bersungguh-sungguh untuk menginstall sofware printer tersebut.

Malangnya,hampir  1 jam setengah saya menginstallnya, namun tidak berjaya. Betapa peritnya rasa hati yang aku lalui... Mujurlah setelah mencuba dan terus mencuba aku mendownload di internet akhirnya dapat. Rupa-rupanya ada hikmah di sebalik kejadian, Allah Swt menguji keasabarkan kita di dalam hidup ini. Syukur Alhamdulillah atas segla  nikmat kurnianya.